اخبارها » بايد زمینۀ حضور قضات اهل‌ سنت در دستگاه قضایی فراهم شود

أضيفت في : 05-11-2019

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرعباس: شیخ سید عبدالباعث قتالی، در (12 مهر 1398) در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت بندرعباس، بر لزوم استفاده از قضات اهل‌سنت در دستگاه قضایی و رسیدگی به مشکلات اقتصادی مرزنشینان در استان هرمزگان تاکید کرد.

به گزارش دریافتی  از بندرعباس، شیخ عبدالباعث قتالی با اشاره به سفر اخیر آیت‌الله رئیسی، رئیس قوۀ قضائیه به استان هرمزگان، ضمن خوشامدگویی به وی، خاطرنشان کرد: امیدواریم حضور رئیس محترم قوۀ قضائیه به توسعه و تعمیق عدالت در استان هرمزگان ختم شود.شیخ قتالی بکارگیری قضات اهل‌سنت را «گامی در راستای شایسته‌سالاری» دانست و گفت: از دستگاه قضایی توقع داریم که زمینۀ حضور قضات اهل‌سنت را در این دستگاه فراهم کند و به محرومیت‌ها در این خصوص پایان دهد. دستگاه قضا با استفاده از قضات اهل‌سنت می‌تواند در جهت شایسته‌سالاری گام بردارد.
نباید به تجارت مرزنشینان تهمت «قاچاق کالا» زده شودامام‌جمعه اهل‌سنت بندرعباس در ادامۀ سخنانش بر «رونق اقتصادی مرزنشینان» تاکید کرد و گفت: مردم ما مرزنشین هستند و در طول تاریخ اقتصاد مرزها به مبادلات مرزی وابسته بوده است. لذا نباید به کار و تجارتی که مردم مرزنشین انجام می‌دهند  تهمت واتهام «قاچاق کالا» زده شود، بلکه باید زمینۀ رونق اقتصادی برای مرزنشینان فراهم شود.شیخ قتالی در ادامه افزود: قوانین نباید طوری تصویب شوند که مرزنشینان را تبدیل به قاچاقی کنند. مناطق آزاد وظیفۀ اشتغال‌زایی دارند و هرگونه کم‌کاری در این‌خصوص غیرقابل پذیرش است.
مصدر: سني او لاين